Thursday 20 June 2013

Cendawan Ajaib / Alga Mekah / Mut-Mut / Mushroom Tea / Wonder Drink / Kocha Kinoko / Hongchajun / Ibu Som / Susu Harimau




Pati cendawan ajaib digunakan di zaman empayar t- shing lagi. Terkenal di 20 buah negara. Dipercayai berasal dari lumut telaga zam-zam di negara arab. Telah dibawa ke Malaysia dalam tahun 1960an.

Air minuman cendawan ajaib dalam amalan tradisional sering dikaitkan dengan kesihatan dan diamalkan bagi tujuan merawat penyakit seperti:

*strok/kanser
*batu karang/prostat
*maigrin/tyroid
*batuk berpanjangan/asma
*memulihkan tenaga batin
*keletihan/susah tidur/tidur tak lena
*susah buang air kecil & besar
*sembelit/lenguh sendi
*sakit pinggang/belakang
*gout/bias tapak kaki
*kencing manis
*menguruskan badan
*tekanan darah tinggi
*sakit angin gastrik DLL

NOTA: Sangat tidak sesuai untuk perempuan mengandung

Pati cendawan ajaib ini telah terkenal di 20 buah negara, di Rusia dikenali sebagai “Mushroom tea”, di China ‘’Hongchajun’’, manakala di Jepun “Kocha Kinoko” dan lain-lain lagi. Pati cendawan ajaib ini kaya dengan natrusi yang amat luar biasa. Ia mengandungi asid organic, vitamin dan enzyme yang mempunyai nilai yang terlalu tinggi. Ia juga mengandungi vitamin B (B1, B2, B6 dan B12) di dalam membekalkan tenaga. Vitamin B berfungsi memproses lemak dan protein untuk membentuk tenaga. Lastic asid sangat penting di dalam membantu proses penghadaman. Ustric asid mempunyai kekuatan antibiotic di dalam menentang penyakit. Malic asid untuk membantu hati mengeluarkan toksid dari dalam badan. Gluconic asid dan Butyric asid untuk mengawal membrane sel. Amino asid amat penting di dalam penghasilan enzyme. Pati cendawan ajaib juga kaya dengan anti oksidan untuk membantu pencegahan penyakit kanser.

Pati cendawan ajaib bersifat asid yang terlalu berharga. Factor asidic pati ini sangat penting di dalam mengimbangi asid alkali yang mampu bertindak pada makanan, minuman dan udara yang diambil semasa pernafasan. Kesan pengambilan pati cendawan ajaib akan mempengaruhi fungsi hati, sistem aliran darah, sistem penghadaman serta menstabilkan nilai PH di dalam organ badan manusia.

Doctor Kombu dari Korea telah membawa pati cendawan ajaib pada tahun 414 ke Jepun untuk merawat masalah penyakit usus yang dialami oleh maharaja jepun. Penyakit yang dialami oleh beliau telah berjaya dipulihkan. Cerita kejayaan ini telah tersebar sehingga ke Eropah Timur, Rusia dan Jepun. Ini menyebabkan pati cendawan ajaib menjadi bahan rujukan pakar-pakar sains. Bermula dari peristiwa ini, pati cendawan ajaib dikenali sebagai Kombucha tea.

Sumber Rujukan dari: 300 buah buku dan kertas kajian dari Rusia dan German.
Kajian dari 20 Buah Negara

Pati cendawan ajaib paling mujarab merawat gout, rheumatism, tekanan darah tinggi dan sakit tua. Uric asid dan kolestrol di dalam darah akan dipecahkan kepada molekul-molekul halus dan dikeluarkan melalui air kencing. Academy of Chemists U.S.A (2000).

Di Rusia pati cendawan ajaib ini dikenali sebagai “wonder drink” di dalam membantu menyembuhkan maigrin, gastric dan kesukaran membuang air besar. (Sumber rujukan: Central Oncological research unit, 1998). Penggunaan pati cendawan ajaib setiap hari akan mampu mengelakkan penyakit kanser (Russian Academic of Science in Moscow-1998).

Tiada kesan negative kepada kesihatan manusia di dalam pengambilan pati cendawan ajaib dalam jangka panjang. Ini disahkan oleh US Food and Drug Administration, FDA. Sumber American Cancer Society on Kombucha Tea, 1997.

Menurut Dr Sklender pengambilan cendawan ajaib mestilah diambil pada waktu pagi ketika perut kosong. Gelas kedua dan ketiga diambil setelah selepas makan tengahari dan malam. Menurut beliau pati cendawan ajaib ini mempunyai antibiotic yang diperlukan oleh badan bagi tujuan menentang penyakit. Minum ketika perut kosong sangat sesuai bagi menyerap antibiotic tersebut. Minuman bagi gelas kedua dan ketiga sangat baik bagi tujuan penghadaman. (Guther.W.F Journal 1994).

Menurut akhbar New York Times dan Miami Heraid (28/12/1994), rakyat Amerika digalakkan meminum pati cendawan ajaib untuk tujuan perawatan penyakit darah tinggi, stress meningkatkan imunisasi Prof Dr Wilhem Hennerberg (1926) meminum pati cendawan ajaib dapat menghilangkan penyakit terutamanya masalah pembuangan air besar (Constipation).

Penyakit kanser isteri bekas President German telah dirawat dengan meminum pati cendawan ajaib sehingga sembuh. (Dr Veronika Carstens, 19987).

Kajian yang dibuat oleh Cajun Ernie terhadap 1000 orang peminum pati cendawan ajaib selama 3 bulan didapati faedahnya kepada mereka di dalam penyembuhan penyakit usus/angina (85%), sakit sendi/tulang (51%), ulcer/masalah penghadaman (30%), masalah sukar tidur (28%), mengurangkan berat badan (24%), mencantikkan kulit (17%), gout (16%). Kajian ini dibuat secara menyeluruh kepada 1000 orang yang mempunyai pelbagai penyakit pada pecahan yang berbeza (Kombucha Classes: Los Angeles Medical University, CA 25/11/2010)

Di Manchuria (Siberia) dan Kergasok (Rusia) terdapat ramai orang tua yang hidup sihat pada umur 100 atau 130 tahun. Mereka mengambil pati cendawan ajaib sebagai minuman seharian dalam sukatan 150-250ml sehari. (Manchurian Mushroom Tea, Horold W.).

BENIH CENDAWAN AJAIB

“YANG HIDUP DI DALAM AIR GULA LAGI BOLEH MEMBIAK. INILAH SEJENIS MAKHLUK GANJIL DIJADIKAN ALLAH UNTUK HAMBANYA YANG MEMPUNYAI PENYAKIT”


1.       LELAH
2.       DARAH TINGGI
3.       SAKIT JANTUNG
4.       KENCING MANIS
5.       LEMAH TENAGA ZAHIR DAN BATIN
6.       KENCING TAK LAWAS
7.       SEMBELIT
8.       BATUK BERDARAH
9.       JENIS BATUK DEMAM PANAS
10.    SAKIT BUAH PINGGANG
11.    BATU KARANG
12.    LENGUH-LENGUH
13.    BISA-BISA DALAM TULANG SENDI
14.    SAKIT ANGIN DAN URAT
15.    SAKIT PERUT
16.    PARU-PARU BERAIR
17.    GASTRIK
18.    SAKIT DADA
19.    SAKIT ULU HATI
20.    PEREMPUAN LEPAS BERSALIN
21.    ULURAN
22.    RESDUNG
23.    LUKA-LUKA KECIL
24.    PENING KEPALA
25.    MELANCARKAN PERJALANAN DARAH
26.    JERAWAT
27.    SAKIT KUNING
28.    DAN LAIN-LAIN


CARA MENGGUNAKANNYA:

BACA BISLMILLAH DAN SELAWAT 3 KALI KEMUDIAN NIAT. MINTA ALLAH SEMBUHKAN KERANA INI ADALAH PENAWAR SEGALA PENYAKIT. SEMUA YANG DI ATAS INI TELAH TERBUKTI MELALUI PESAKIT-PESAKIT YANG TELAH MENGHIDAP PENYAKIT SEPERTI DI ATAS YANG MANA SAKITNYA TELAH PUN BERKURANGAN DAN KEMBALI SIHAT WALAFIAT.

SAYA JUGA MEMOHON KEPADA PESAKIT-PESAKIT YANG TELAH MENCUBA UBAT INI DAN TELAH PULIH PENYAKITNYA SUPAYA MENGHUBUNGI SAYA BAGI TUJUAN MENGUMPULKAN FAKTA-FAKTA PESAKIT DAN KHASIAT UBAT INI.

CARA BANCUHAN:

7 GELAS AIR SEJUK DAN 7 SUDU GULA KEMUDIAN KACAU SEHINGGA MANIS DAN TAPAKAN SELAMA SEBULAN.

ATURAN / CARA MINUM:

SEHARI 2 / 3 KALI (PAGI, TGHARI DAN MALAM) MINUM.

PERINGATAN:

BOLEH MENGAMBIL ANAKNYA PADA MALAM BULAN PENUH (PURNAMA), JANGAN GUNAKAN AIR YANG PANAS, JANGAN DIMASUKI NAJIS-NAJIS, JANGAN DISENTUH TANPA BERSUCI (HADAS BESAR). SESUAI DIAMALKAN BAGI PASANGAN YANG MENGALAMI KESUKARAN MENDAPATKAN ZURIAT, INSYA-ALLAH MUJARRAB.

HARGA: 

BOTOL MINERAL KECIL 500ML : RM30 (TIDAK TERMASUK KOS PENGHANTARAN)
BENIH (BERGANTUNG PADA SIZE) : RM100, RM150, RM250 (TIDAK TERMASUK PENGHANTARAN)
BOTOL KACA : RM70

SEBARANG PERTANYAAN BOLEHLAH MENGHUBUNGI NO : +60 17 294 8034 (EN.RUSLAN)

ATAU BOLEH PERGI KE ALAMAT KAMI : NO 1022, BLOK C, PPR TAMAN PUTRA DAMAI, PJU 1A/42, LEMBAH SUBANG, PETALING JAYA

ATAU BOLEH EMAILKAN SEBARANG KOMEN / CADANGAN KE :  ruslamislamenterprise@gmail.com


12 comments:

  1. Assalamualaikum..saya ada menjual jus alga mekah di area sri kembangan..jika berminat sila call / whatapp 0134075321..rusli..tq

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum. Cendawan yg direndam berbulan adakah bahaya diminum?

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum wbt. SESIAPA BERHAJAT CENDAWAN MEKAH & MINUMAN CENDAWAN MEKAH YANG BERKUALITI & BERKHASIAT, sila hubungi saya SEGERA - RD Andaman- Cik Eja - hp: 0183277553 (Seremban dan seluruh Malaysia). Wassalam

    ReplyDelete
  6. Assalamualaikum wbt. SESIAPA BERHAJAT CENDAWAN MEKAH & MINUMAN CENDAWAN MEKAH YANG BERKUALITI & BERKHASIAT, sila hubungi saya SEGERA - RD Andaman- Cik Eja - hp: 0183277553 (Seremban dan seluruh Malaysia). Wassalam

    ReplyDelete
  7. Asalammualaikum saye dari kelantan kota baru..jika mahu kan air cendawan mekah bolah call no saye 01131764992

    ReplyDelete
  8. sape2 yg berminat sila dtg bawa botol mineral.1 botol mineral cukup tukar gula 1kg (1bungkus) saye ade bele 3 balang besar (1 balang 8 botol) saye hanye niat sedekah dan menolong sesama.kalau nak benih pun free saye bagi...syarat dtg kerumah. alamat tmn tun perak jln tun perak cheras 43200 selangor. hp 011 37155689 sabry

    ReplyDelete
  9. siapa yg inginkan air mut-mut .sekitar.
    Jitra/Alor Setar.
    hubungi: 0174387456

    ReplyDelete
  10. ๐Ÿ’Assalamualaikum slm sejahtera warga group๐Ÿ“ข
    ๐Ÿ’ Sy nk mintak tolong viralkan berita baik ni ye๐Ÿ“ข๐Ÿ˜‰

    1) Ni berkenaan kisah hidup pesakit kencing manis dan jugak kisah hidup pesakit kanser stage 1-stage 4 yang pulih dengan hanya produk yg berpatutan harga nya tapi kesannya setanding ubat harga mahal ribuan ringgit....

    Boleh Call atau Wasap terus pengasas die..nanti blh cerita direct kt dia kita sakit apa dn lain2.. direct terus senang kn .ni nmbor dia.๐Ÿ‘‰๐Ÿผ *En Mohd Zuhairi- 0174687570*

    2)Dah ramai yg sembuh dengan penawar herba beliau..kanser yg sudah merebak ke organ2 lain pon boleh diubati insya Allah.☺๐Ÿ‘๐Ÿป

    3)Pengamal perubatan herba ni dh banyak pengalaman berdepan dengan pesakit2 kanser..ade ramai yg dh pulih....

    5)Mcm2 kanser blh rawat termasuk leukimia,paru2,limfoma dll.


    6) Bagi yang ada sakit *KENCING MANIS* pon boleh mendapatkan ubatan *paling mujarab* , termasuk *kencing* *manis* *kronik* seperti *kaki* *berlubang* dan *bernanah* *sehingga* *tidak* *perlu* *dipotong* .

    Sy share melalui pengalaman sy sdri yg mengikuti perkembangan pejuang2 kanser ni....sy sdri pon guna produk die (jus herba) dh 3thn.

    Jadi skg ni sy rsa perlu share berita ni buat semua supaya masih ade harapan bg mereka yg tercari2 penawar knser yg tepat .๐Ÿ’ช๐Ÿผ

    Nanti dh beli produk die blh join group wasap..boleh la kenal2 pesakit die yg dh sembuh mcm yg sy knl antaranya
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    ▪ Pn. Hayati abd Hamid- Pensyarah Kanan UITM, kanser payudara stage 4..
    Skg dh sembuh dn shat walau pon pernah diberitahu oleh doktor yang beliau hanya mampu bertahan setahun saja untuk hidup.setia dengan jus herba ini.
    Beliau mengarang sebuah naskah/buku yg mengisahkn pengalaman beliau sepanjang perjuangannya melawan kanser dengan mengambil jus herba ini sebagai salah satu rawatan alternatif (nk buku nti blh order)
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    ▪Adik Luqman -kanser GIST-Anoerectal Tumor
    *Skg sudah sembuh dr kanser.*
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    ▪Adik Izzat b.muhd Ariffin ,kanser Burkit Lymphoma stage 4 *sekarang dh sembuh*
    Guru nya memberitahu beliau x pernah nampak seperti pengidap kanser tahap 4, kerana sentiasa nampak cergas dengan pengambilan jus yang memberi tenaga dan merawat.Beliau mengambil jus herba ini dr kanser tahap 4 sehingga sembuh.
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    *Tengku Aziah bt Tengku Ishak,bacaan gula 16 ,bertahun thun hidap kencing manis,minum herba ini bcaan sntiasa 6 shaja *

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    ▪Pn. Rugayah Jilani -
    Pesakit kanser payudara tahap 3B ketulan 10×10cm- *sudah sembuh !*
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    ▪Pn. Noridah Md Dom - Pesakit kanser ovari tahap 3 merebak ke tyroid dan lymph- *sudah dapat kesan positif ,kesihatan beransur pulih.*
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    Dan ramai lg lah yg dh sembuh dr kanser leukimia dll yg guna produk jutawan herbs nih....ini kenyataan..bkn rekaan.nti blh cntct en zuhairi dn pm sdri testimoni2 td tu yer..๐Ÿ˜‰

    9)Jadi saya mintak pd sape2 yg ada sakit kanser x kisah lah kanser apa pon...Call atau terus wasap Pengasasnya sendiri okay๐Ÿ‘‡๐Ÿป
    *En. Mohd Zuhairi - 017468 7570 ..*

    ๐Ÿ‘๐ŸปIn sya Allah nanti boleh join group wasap dan boleh pinjam semangat pejuang2 kanser yg lain

    ๐Ÿ’Yg penting ubat nya MAMPU DIBELI dan mujarab..mudah mudahan aaminn..๐Ÿคฒ๐Ÿผ

    *NOTE* :

    Call order wasap@call- En mohd zuhairi- *0174687570*

    ๐Ÿ˜kalau wasap lambat balas(biasa nya sebab ramai yg wasap dia.)
    Tp nanti dia akn blas jugak yer..
    #sharepadayangmemerlukan
    #sharing is caring

    ReplyDelete